Leat

Strategie, concept en vormgeving kartoncollectie

Verpakken Magazine: "Kartoncollectie 2.0 - Tool voor designers en merkeigenaar"

De BoardBox van IPP

Karton- en folieleverancier IPP heeft mij benaderd om een concept en vormgeving + opmaak van een kartoncollectie te ontwerpen. De briefing was globaal: “bedenk een concept waarin wij als leverancier van karton ons uitgebreide assortiment en onze kennis over het product in de markt kunnen zetten”.  Als ervaren marketeer, die jarenlang zelf aan de andere kant van de tafel heeft gezeten, en dus genoeg ideeën heeft over wat een goede collectie is, was deze opdracht mij op het lijf geschreven! Het concept dat ik bedacht heb is een een A5 ringband met materialen, en daarbij losse bedrukte doosjes te presenteren. Een matrix met iconen geeft de toepassing van de verschillende kartonsoorten aan. Een case omsluit de ringband en de lade, met daarin de doosjes. Projectmanagementbureau Mazeline
heeft de coordinatie en het drukwerk met alle nabewerkingen en veredelingen op zich genomen. Meer weten? Kijk op ipp.nl/boardbox.  

Verpakken Magazine schreef er een mooi artikel over:

Kartoncollectie 2.0; tool voor designer en merkeigenaar.
IPP, een onafhankelijke leverancier van vouwkarton, investeerde veel tijd in een volledig nieuwe manier om de uitgebreide kartoncollectie te vermarkten. Creativiteit, projectmanagement en een flinke portie geduld leidden tot de BoardBox: een hulpmiddel dat designers en merkeigenaren helpt de goede kartonkeuze te maken. De productie van de BoardBox, de kartoncollectie die International Paper & Plastics (IPP) in Badhoevedorp heeft ontwikkeld, is een hele bevalling geweest. Een sterk staaltje conceptdenken, dat voor een groot deel te danken is aan Lidia Chericoni van ontwerpbureau LEAT…..”.

Lees het hele artikel.

 

Concept en vormgeving kartoncollectie